UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

16 Şubat 2013 Cumartesi

Güzel dersem çık, çirkin dersem çıkma!

Bir şirkete başvurduğunuzda ilk olarak neye bakılıyor sizce? Başarılarınız mı? Büyük çoğunlukla güzelliğe/yakışıklılığa değil mi? İnsanın fiziksel özelliklerinin mental özelliklerinden daha ön planda olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Oyunda çok başarılı bir kara komedi ile anlatılıyor güzellik/çirkinlik.  Lette (Tolga Evren) uzun zamandır üzerinde çalıştığı, buluşunun tanıtımını, asistanın yapacağını öğreniyor. Bunun sebebini sorduğunda patronuna, patronunun cevabı bir tokat gibi çarpıyor o ÇİRKİN suratına..Evet evet "Çirkin". Patronu sen bu suratla hiç bir şey satamazsın diyor..Sonra da başlıyor hikaye..Bir estetik cerrahına gidiyor Lette, amacı güzelleşmek, sonra birden değişiveriyor hayatı...Daha önce karısının bile bakmak istemediği suratı herkesi imrendirecek bir hale dönüşüyor..Sonrasında herkes bu surata benzemek istiyor...Bu durum da sonradan olma Lette'nin felaketi oluyor..Aslında şöyle bir çevremize baktığımızda da hep birbirine benzemeye çalışan insanları görüyoruz değil mi? Aynı burun, ben şunun burnundan istiyorum diyen insanlar çok, bir de botokslu gülmeyi unutan suratlar...

1 perdelik bu kara komedide kafamızda soru işaretleriyle ayrılıyoruz salondan Goncayla..

Tavsiye edilir..

(İstanbul Devlet Tiyatroları/2012-2013)

10 yorum:

  1. En son ne zaman gitti mi hatırlamam tiyatroya keşke gidebilseydim :( daha çok gitmen dileğiyle...Tavsiyen için teşekkürler Hilal'cim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keske siz de gidebilseniz, ben tesekkur ederim guzel yorumunuz icin...

      Sil
  2. bende 10 yıldır tıyatroya gıtmedımm ayyy sımdı yazını okuyunca pek bı heveslendım..ya işim gucum yok artık şükürler olsun tugcemıde alıp gıdebılırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet çok güzel oyunlar var, gidebilirsiniz :)

      Sil
  3. Çok önemli bir nokta, ksinlikle önce dış görünüşe, sonra kendini nasıl ifade ettiğine sonra da nezaketen eğitimine bakıyorlar.

    İzlemem lazım:)

    YanıtlaSil
  4. merak ettim şimdi nasıl acaba en son guguk kuşlarına gittim.

    YanıtlaSil
  5. Konusunu çok sevdim, ve gözüme çok gidilesi geldi.Sağol paylaşımın için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de gidilesi, hele o Tolga Evrenin oyunculuğu muhteşem :)

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?