UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

20 Şubat 2013 Çarşamba

Tembel göz, çalışkan göz :)

çocuklarda göz tembelliği

Sürahi Hanımı hatırlıyor musunuz? Hani bir tarafı kapalı gözlüğü vardı. Şimdi bu da nerden çıktı demeyin, ben küçük bir kız çocuğuyken tıpkı Sürahi Hanım gibi dolaşırdım..Gözlüklü, tekinde peçete kapalı..Amaç çalışkan olan gözümü kapatarak tembel gözümün çalışmasını sağlamaktı..Evet evet ben de göz tembelliği var..Yani gözlerimden biri diğerine göre çok az görüyor. 

Göz tembelliği, teşhisi zor bir göz hastalığı, eğer şaşılık veya kayma yoksa hiç fark edilemiyor hatta...Bende hiç öyle belirtiler olmayınca anlaşılamamış tabi..Annemler arada bir kontrol için göz doktoruna götürüyormuş ama devlet hastanesine. Bundan 20 yıl öncesini düşünürsek yaz damlayı-ilacı, gönder dönemi...Tabi para vermeyince kimse ilgilenmiyor...Sonra okula başlayınca öğretmen fark etmiş, bu kız tahtayı okuyamıyor, biz de iyi bir göz doktoruna gitmiştik..Tabiki özele..Doktor siz şimdiye kadar neden fark etmediniz diye annemlere çemkirmiş..Salak adam biz geldik ya sana bir şey yok bunda damla verip gönderdiydin..Neyse zararın neresinden dönersen kardır anlayışıyla kapama tedavisi vermiş, işe yaradı mı hayır..Neyse telafisi 
olmayan şeylerin izahı da olmaz...

Tedavisi konusunda erken yaşlarda çok daha kolay tabi ama ilerleyen yaşlar için çok kesin bir tedavisi yok..Yine de bir umut, nörovizyon adı verilen bir tedavi ile beyine görmeyi öğreterek, ameliyatsız, interaktif ortamda, kişiye özel, 
görmeyi maksimuma ulaştıran bir tedavi var..

Tek göze bağımlı yaşamak kötü bir şey...Benim ve tüm göz tembellerinin yaşadığı sorunu yaşamak ve yaşatmak istemiyorsanız, Çocuklarınızı 4 yaşına gelmeden önce göz muayenesi yaptırınız...Erken teşhis hayat kurtarır, yaşam kalitesini artırır..

11 yorum:

  1. hılal cım bu yazıyla yarama parmak bastın:( benım kuzum kucukken sol gözü pek oynamıyor dıye dr a götürmüştüm megerse cocugum görmuyormus ..tabı cocuk 7-8 yaslarında ama derdını anlatamadıgı için ..özurlu oldugu ıcın ben anlayamamışım ben sadece cok kıpırdamıyor dıye götürmüştüm neysekı gec kalınmamış ama amelıyatla duzeltıldı..tembel göz farkedılemzse körluge kadar gıdıyormuş...sımdı kuzum 24 yasında artık yarım yamalak anlatıyor derdını ama hala gözlerınden cekıyor malesef..sana da cok gecmiş olsun ..cok guzel bır konuya degınmışsin canım sagol...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim değerli yorumunu ve katkınız için, evet ben bu konuda çok hassasım ve yazı yazmak istedim, kızınız için iyi ki götürmüşsünüz de teşhis edilmiş, göz çok önemli, amacım ben yandım eller yanmasın :)

      Sil
    2. ne iyi ettin canım böyle bılgılerı paylaşmak gerek herzaman ...sagol...

      Sil
  2. Ayy canım aynı kaderi paylaşmışızzz.. bende de 1 yaşında ortaya çıkmış ama bende şaşılık ve kayma da vardı o dönemde. Cahil bir doktorun elinde yanlış gözlükle gözümün sağlam olan kısmıda bozulmuş. birde miyop çıktı başıma bende senin gibi gezdim bir ara kendimi korsan gibi hissediyordum :) geldim 21 yaşıma hala gözlüklüyüm. vay bee gözlükte 20.yılım kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaaa evet :) fark edilmiş ama doktor hatası yani, kötü olmuş, çok geçmiş olsun canım, korsan benzetmesi de çok iyi hatta çocuklarda böyle bir sorun varsa onu örnek göstererek tedaviye yardımcı olabilir :)

      Sil
  3. Canım kıymetlidir benim bir yerim sızlasa hemen koşarım doktora ama hakkaten çok da faydasını gordum, üveit varmış tek gozumde ki bu da goz sinirlerinde iltahaplanma hastaligiymis,az daha dursa körlüge gidermis..
    Goz onemli valla hemen koşmak lazim bir uzmana:)

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun demek için çok geç olsa da canım,üzüldüm başına gelene.Bu sağlık sektörü herşeyi bodoslama yapıyor zaten,benim eşiminde gözünün birinde görme tembelliği var derecesi çok yüksek kaç yaşında farkedilmiş biliyormusun 30 yaşında eşim şuan 36 yaşında !! bende bu yüzden kızımın gözleri konusunda temkinliyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eşinize de çok geçmiş olsun, bu gibi konularda genetik yatkınlıkta önemli, temkinli ve bilinçli hareket etmek gerek..

      Sil
  5. Göz kadar önemli ne var ki şu hayata. Hayata tutmamızda mihenk taşı. Benim de miyop gözlerim çok yormamaya uğraşıyorum. Umarım ilerlemez. Irsi de değil üstelik. Zamane teknolojisi mahvetti sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle çok önemli, geçmiş olsun Yeliz, dikkat etmek gerek..

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?