UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

18 Nisan 2013 Perşembe

Şimdi tam çilek yeme zamanı! Çilekli Milföy Pasta


Çilek mevsimindeyiz..Bloglarda, yemek programlarında hep çilekle yapılmış pastalar, kuplar görüyorum..Eee canım da istiyor tabi... Eve gelirken çilek alayım dedim, sonra bu çileklerle ne yapsam ne yapsam? Sonunda milföy pasta yapmaya karar verdim..Hemen de hazır, çok pratik...Bunun çileksiz halini daha önce çok yakın bir arkadaşımın tez savunmasında yemiştim, annesi de pek lezzetli yapmıştı.

Nasıl mı yaptım?

Gerekli malzemeler

Milföy hamuru
Pudra şekeri


Pasta kreması için

1 yumurta 
2,5 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
4 yemek kaşığı şeker
1 paket vanilya



Pasta kreması için  tüm malzemeleri tencereye koyup pişirmeye başlayalım..Çırpma teliyle sürekli karıştıralım..
Krema kıvamına gelince ocaktan alıp ve soğumaya bırakalım..Diğer taraftan
Kare milföy hamurlarını ikiye bölelim ve yağlı kağıt serili tepsimize yerleştirelim..Önceden ısıtılmış fırında 10-15 dk üstü altın sarısı olana kadar pişirelim. Piştikten sonra fırından alalım ve biraz soğumasını bekleyelim..İkiye ayırıp arasına krema sürelim ve mevsim meyvesi çilek koyalım..Üstüne de pudra şekeri serpelim..Ben üstünede çilek koydum tabi...

Çok pratik tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ederim, afiyet olsun...

2 yorum:

  1. çok güzel görünüyor, ilk fırsatta deneyeceğim elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, şimdiden afiyet olsun...

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?