UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

7 Mayıs 2013 Salı

Bitter Çikolatalı Kalp Kurabiye



Çikolata sevmeyen kadın yoktur herhalde...Beyaz, sütlü, bitter...En azından bunlardan birine karşı bir tutkunuz vardır eminim..
Benim vazgeçilmezim bitter...Diğerlerini bayramda, seyranda veya zorunlu kaldığımda alıyorum...
Bitter çikolata, diğer çeşitlerine göre içinde "kakao kuru maddesini" en çok barındıran...
Reklamlarda veya marketlerde de gördüğümüz gibi farklı kakao oranlarında bitter çikolatalar var..
Ben genelde %70 kakao yazanı alıyorum, evdekilere biraz acı geldiği için de rakibim az oluyor :)
Her şeyin fazlası zarar bunu biliyoruz...Elbette çikolatanın da...
Ama çikolatanın bilinen pek çok yararı da var.
İçinde antioksidan özelliğe sahip bileşikleri barındırıyor, mutluluk veriyor..Gevşetip rahatlatıyor...
Hem de kahvenin yanında pek güzel gidiyor...

Böyle bir giriş yaptıktan sonra asıl konumuza gelelim diyorsunuz biliyorum..Tamam hemen bitter çikolatalı kurabiye tarifimize geçelim...


Gerekli malzemeler

100 g margarin (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvı yağ
1 yumurta
1 paket bitter çikolatalı puding
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Un

Yapılışı

Bir kapta margarin, sıvıyağ ve yumurtayı karıştırın. Karışıma puding ve kabartma tozunu ekleyin. Karıştırmaya devam edin..Kontrollü olarak da unu ilave edin..Kulak memesi kıvamına gelince şekil verin..Ben kurabiye kalıplarını kullanarak kalp şeklini verdim..180 derecede önceden ısıtılmış fırına yerleştirin, üzeri çatlayana kadar da pişirin..


Bir hatırlatma; bu tarife göre şekeri biraz az gelebilir size, isteğinize göre pudra şekeri ilave edebilirsiniz..

Daha önce çilek ve muzlu pudingini de yapmıştım..Onun için buradan devam edebilirsiniz...
Afiyet olsun...

1 yorum:

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?