UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

9 Mayıs 2013 Perşembe

Otlu peynirli kurabiye


Kurabiye canavarı yine iş başında...Ama bu sefer tercihini tuzludan yana kullanıyor..Otlu peynirli tereyağlı  kurabiye ile karşınızda...


Gerekli malzemeler

100 g tereyağ (oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta (sarısı üzerine)
1 paket kabartma tozu
1,5 tatlı kaşığı mahlep(arzuya göre)
Aldığı kadar un
Dereotu
Maydonoz
Peynir (beyaz veya lor)

Yapılışı
Tereyağı, sıvı yağ, yoğurt ve yumurtayı iyice karıştıralım. Üzerine un, tuz, mahlep ve kabartma tozunu da ekleyip yumuşak bir hamur elde edelim. Peynir ve otlarımızı da ekleyerek homojen bir karışım elde edelim..Sonra zevkinize göre ya kurabiye kalıplarını kullanarak ya da ceviz büyüklüğünde parçalar yaparak yağlı kağıt serili tepsiye dizelim.Ben burada görüldüğü üzre tavşan şeklinde kurabiye kalıbını kullandım, çocukların da severek yiyeceği bir kurabiye oldu..Üzerine de çörek otu serptim..Önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim..Etrafa mis gibi mahlep kokusu yayılacaktır..

Afiyet olsun..

13 yorum:

  1. hem tereyağlı hem otlu peynirli... harika olmuş emeklerine sağlık....

    YanıtlaSil
  2. Kalıbın çok hoşmuş. Ben tuzlu kurabiyeyi de çok severim. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de çok sevdim, zaten nerde eğlenceli işler bende :) teşekkür ederim ben de geliyorum hemen :)

      Sil
  3. hımm çoookk nefis görünüyorlar eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. hımmmm cok lezzetlı gorunuyoooooorrrrr:)))

    YanıtlaSil
  5. banada çok lezzetli göründü.zaten malzemeleride çok güzel.teşekkürler tarif için ve afiyetler olsun..

    YanıtlaSil
  6. CANIM BU ARALAR BENDE KURABİYELERE TAKMIŞ VAZİYETTEYİM
    EN KISA ZAMANDA DENENECEK
    ELLERİN DERT GÖRMESİN GÜLÜM
    HAYIRLI GÜNLER

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, eminim sizinki de çok lezzetli olacaktır..
      size de hayırlı günler..

      Sil
  7. Farklı tarifleri deneyip blogumda yayınlamayı seven birisi olarak gerçekten hoş görünüyor tarifiniz. Ellerinize sağlık sizi takibe aldım ben de beklerim. Sevgiler kucak dolusunca..

    lezzetbloglari.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim Filiz hanım, ben de geliyorum hemen, sevgiler..

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?