UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

24 Mayıs 2013 Cuma

Tarçınlı üzümlü kurabiye


Merhaba canlar!
Haftayı bitirmek üzereyiz, keyifler nasıl?
Geçen sizle tarçınlı üzümlü kek tarifimi paylaşmıştım hatırlarsanız, hatırlamayanlar buradan da inceleyebilirler..
Tarçının yararı saymakla bitmez, hele o kokusu...Bana her ne kadar kışı çağrıştırsa da çok severim tarçını..Sahlep ve bozaya da pek yakışır..Elmayla da güzel bir ikili oldukları kesin..Elmalı tarçınlı çay benim favori kış çaylarımdan..Aman canım sen de yaz geldi, bırak bu kış muhabbetini demeyin, 5 ay sonra yine gelecek :)
Sonra bana baharı görmeden yaz geldi geçti diyeceksiniz..
Bu durum lodosun etkisi sanırım, benim de dengemi alt üst etti :)
Neyse gelelim asıl işe...
Tarçınlı pastalar kategorisinden tarçınlı üzümlü kurabiye ile devam ediyoruz...

Hemen tarife geçeyim siz de yapın çocuklarınıza, sevdiklerinize, ailenize :)

Gerekli malzemeler

1 paket oda sıcaklığında margarin
1 yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı nişasta
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
Aldığı kadar un
Tarçın
Kuru üzüm 

Yapılışı


Yumurta, şeker, sıvı yağı karıştırın..Üzerine un, nişasta, kabartma tozu, vanilyayı ve tarçını ekleyin.. Son olarak oda sıcaklığındaki yumuşamış margarini ekleyin...Yoğurmaya başlayın..Margarin eridikçe un  ister...Çekinmeyin verin :) Kuru üzümleri de ekleyin..Elinize yapışmayacak şekilde kulak memesi kıvamına gelince yarım saat veya vaktiniz varsa bir saat bekletin.İstediğiniz şekilde yapabilirsiniz, ister minik, ister şekilli..Size kalmış..
Ben bu sefer kelebekli kalıp kullandım :) O kalıp setini de yeni aldım, çok sevdim, diğer kalıplarla da yine karşınıza çıkarım yakında...

Afiyet olsun, hayırlı cumalar...


1 yorum:

  1. Ben bunu deneyeceğim. Kurabiye tarifi arıyordum zaten ne zamandır. Çok güzel oldu karşıma çıktı. :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?