UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

15 Kasım 2017 Çarşamba

.... başlamadan önce 1000 kitap



Yazının başlığındaki noktalı yeri nasıl dolduralım? Neye başlamadan önce 1000 kitap dersiniz? Üniversiteye? Yüksek lisansa? 60 yaşına? Sizi daha fazla yormak istemiyorum. Ana sınıfına başlamadan önce okunacak 1000 kitap.


Barış Özcan'ın youtube kanalının sıkı takipçilerindenim. Çok donanımlı ve çalışkan. Geçen hafta oğlu Sufi, eşi Devletşah'ın da bulunduğu üçlü bir video yayımlamış. 6 yaşındaki oğulları Sufi ile 10 ay önce başladıkları okuma maratonunda tam 1000 kitap okunmuş. Okunan kitapları da Sufi'nin Instagram sayfasında da paylaşmışlar. Kitaplar çocuk kitapları elbette, ince, büyük puntolarla yazılmış, resimli kitaplar. Okuma maratonuna başlamadan önce Sufi İngilizce'den sadece üç-beş kelime biliyor, okumayı ise bilmiyormuş. Süreç sonunda kazanımlarına okuma ve yabancı dil de eklenmiş yani.

Çocuklarına kitap okuma alışkanlığı kazandırmak isteyen anne-babalara da güzel tavsiyeler var videoda. Elinize attığınız her yerde bir kitap olmalı diyorlar, çantada, mutfak masasında, yatak başucunda kısacası her yerde. Elbette sadece çocuklar kitap okumayacak, anne babaların da okuması gerekiyor, sosyal öğrenme diye bir gerçek var ve çocuk gelişiminde büyük bir paya sahip. Çocuklar bizi model alıyorlar. Biz sabahtan akşama kadar televizyon izleyip hadi yavrum kitap oku dersek çocuğumuz kitap okumaz. Davranışlarımızla örnek olacağız.

Bu insanların başka işi yok mu yahu hep bu çocukla mı ilgilenmişler, diye sorabilirsiniz. Yok öyle bir şey. Sadece kitap okumaya düzenli vakit ayırmışlar. Yoksa Sufi tek başına oyun da oynuyor, arkadaşlarıyla da oynuyor, okula da gidiyor, etkinliklere de katılıyor. Ama her şey dengeli ve düzenli.

Aklınıza şöyle bir soru da gelebilir. Bu 1000 kitabı nereden bulmuşlar? Bu kadar kitabı satın almaya kalkmamışlar tabi ki. Kütüphanelerden yararlanmışlar, arkadaşlar arasında kitap paylaşımı yapmışlar, elektronik kitap kullanmışlar. Yoksa çok ciddi bir maliyet.

Bu videoyu izledikten sonra çok etkilendim yine umutla doldum ve bana örnek oldular. Tavsiye eder, yorumlarınızı beklerim. Sevgiler..

Barış Özcan'ın videosu için aşağıdaki linke tıklayınız.

3 yorum:

  1. Youtube, instagram gibi sayfalardan ne güzel insanlar tanıyoruz değil mi? Aslında doğru kullanmayı bilirsek neler öğreniyoruz. Barış Özcan'ı elimden geldiğince takip ediyorum, ben de çok etkilendim, imrendim hatta.

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel işler yapanlar var sosyal medya güzel kullanılsa cevher

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?