UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

18 Kasım 2017 Cumartesi

Ben, Malala - Malala Yousafzai



Eğitim hakkını savunduğu için 15 yaşında iken Taliban tarafından vurulan kız Malala. O kendini sıradan bir kız olarak tanımlasa da yüreği ile fikirleri ile o kadar cesur ki. O bir eğitim savunucusu, Nobel barış ödülü sahibi. Bu kitap da işte bu cesaretin kitabı. Haksızlığa maruz kalan ve sonra da susturulan bütün kızlar, sesimizi birlikte duyuracağız diyor kitabında. Eline, yüreğine sağlık Malala.. 

Malala 1997 Pakistan doğumlu. İsmini, babası Ziauddin Yousafzai  bir  Pashtun kahramanı olan Malalai’den esinlenerek koymuş. Ziauddin Bey evlerinin yanında bir okul yönetiyor ve  bir eğitim savunucusu. Ataerkil bir toplumda yetişmesine rağmen kızına destek olmayı başarmış, kızından gururla bahseden sorumluluk sahibi bir baba.

2009 yılında Pakistan'ın kuzey batısında bulunan Swat üzerinde artan Taliban baskıları sonrası Malala, Gül Makai takma adıyla blog yazmaya başlamış, blogda korkularından, her şeye rağmen eğitimine devam etme tutkusundan, okula gidemese bile derslerine büyük bir hevesle çalışmasından bahsediyordu. Babasının okulu tehditler alıyordu, Malala ve babası her şeye rağmen eğitim hakkını savunmaya devam ediyorlardı.

Konu uluslararası basının da dikkatini çekmeyi başarmıştı. Malala 2011 yılında Pakistan’ın ilk gençlik barış ödülünü kazandı. Artık ismi ifşa olmuş ve ölüm fermanı verilmişti. Ekim 2012’de Malala ve kız arkadaşlarını taşıyan servis aracı maskeli ve silahlı kişilerce durduruldu ve saldırgan servise girip ateş açtı. 15 yaşında Malala başı, boynu ve omzundan giren kurşunla vuruldu. Önce yerel hastanede sonra İngiltere Birmingham şehrindeki askeri hastanede tedavi edildi. 11 ay sonra taburcu oldu.

Taliban’ın Malala’yı öldürme teşebbüsü dünya çapında kınandı ve Pakistan’ın her yerinde protesto edildi. Saldırıyı izleyen haftalarda, 2 milyondan fazla kişi eğitim hakkı için bir dilekçe imzaladı ve meclis Pakistan’ın ilk ücretsiz ve zorunlu eğitim kanun tasarısını hızla onayladı.

2014 Nobel Barış Ödülünü Malala aldı. Malala ödülü Hintli çocukların hak ve eğitimlerinin savunucusu Kailash Satyarthi ile beraber kabul etti. Malala $1.1 milyonluk ödülünü de eğitime yönlendirdi ve Pakistan’da kız çocuklarına bir ortaokul yapılması için bağışladı.

Kitabı tavsiye ederim. Özellikle eğitimcilere tavsiyemdir. Öğrencilerinize okutun, bu kitabı tartışın, öğrencilerin şikayet ettikleri şeylerin aslında başka insanların hayali olduğunu göstermenizi dilerim. Ali Şeriati'nin sözlerini de bu noktada paylaşmakta yarar var. "Okuyun, zira mürekkebin akmadığı yerde kan akıyor."

Baba Ziauddin Yousafzai'nin "Kızım Malala" isimli TED konuşmasına buradan ulaşabilirsiniz.

Son cümle ise Malala'dan "Sesimizin değerini ancak susturulduğumuzda anlarız.". Keyifli okumalar.

6 yorum:

  1. Malala gibi kızların çoğalması dileğiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dilek..İş biraz da ailede bitiyor, eğitimi her şeyin üstünde tutan ailelerin çoğalması dileğiyle.

      Sil
  2. Okumak istediğim bir kitap :) Hikayesini ayrıntılı bir şekilde okumak istiyorum. Bana çok şey katacağına eminim böyle insanların.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka katacaktır, bitirdiğinizde de yorumunuzu bekliyorum.

      Sil
  3. Oldukça ilginç bir kitapmış merak ettim

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?