UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

9 Aralık 2017 Cumartesi

Yol Ayrımı - Her değişimin bir bedeli vardır



İki büyük usta, Yavuz Turgul ve Şener Şen'in yolları yedi yıl aradan sonra "Yol Ayrımı" filmi ile kesişiyor. Oyuncu kadrosunda Şener Şen (Mazhar Kozanlı), Mert Fırat (Barlas), Nihal Yalçın (Emine), Rutkay Aziz (Altan), Tilbe Saran (Nur), Ruhsar Öcal , Defne Kayalar (Defne), Çiğdem Selışık Onat (Firdevs Hanım), Şerif Erol (Besim) yer alıyor.

Filmin Konusu

Mazhar Kozanlı çok büyük bir tekstil şirketinin sahibidir. İş hayatında son derece profesyonel, ailesine karşı duygusuzluk derecesinde katı bir adam olan Mazhar Bey, bir trafik kazasında ölümden döner. Bu kaza, Mazhar Bey'in hayatında önemli bir yol ayrımına girmesine neden olur. Önceki hayatından tamamen zıt bir kişiliğe bürünür. Öyle ki seçtiği yolda ailesini bile karşısına alır.

"Bir ormanda yol ikiye ayrıldı, ve ben – ben gittim daha az geçilmişinden, ve bütün farkı yaratan bu oldu işte." (Robert Frost- Gidilmeyen Yol adlı şiiri)

150 dk sürmesine rağmen film akıyor. Kayboluyorsunuz konunun içinde, içiniz sızlıyor. Zaman zaman da göz yaşlarına hakim olamıyorsunuz.

"Ben nasıl aşık olunur bilmem ki!"

Evini terk ederek başlıyor yeni hayatına. Yalnız kalmaktan korkan Mazhar Bey, Galatasaray Lisesinden arkadaşı "kavanoz" lakaplı Altan'ın (Rutkay Aziz) evine gidiyor.

"Ne oldu böyle sana dostum?"
"Dostum, bu sözü duymayalı ne kadar zaman oldu."

Bu film bir uyanışın hikayesi, zamanı ve yeri olmayan... Keskin bir uyanış ve dönüşüm. Bazen bir kitap, bazen bir film, bazen de acı çeken bir insan, ayna tutup bize kendimizi gösterir. Film çok güzel işliyor bu hikayeyi. Tokat gibi vuruyor yüzüne insanın. 

Filmde Şener Şen'in seslendirdiği  "Anılar" isimli şiirin bir kısmı ile yazıyı sonlandıralım.

Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya,
İkincisinde, daha çok hata yapardım. 
Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım. 
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar, 
Çok az şeyi ciddiyetle yapardım. 
Temizlik sorun bile olmazdı asla. 
Daha çok riske girerdim. 
Seyahat ederdim daha fazla. 
Daha çok güneş doğuşu izler, 
Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim. 
Görmediğim bir çok yere giderdim.....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?