UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

10 Şubat 2018 Cumartesi

Sağlıklı yaşama geçiş sürecim


Her yıl başı yeni kararlar alınır ya, işte benim de 2017 yılbaşında  aldığım kararlardan biri de "Bu yıl daha sağlıklı besleneceğim!" oldu. Tam 7 ay bu kararıma uyamadım. Ne kadar sağlıksız besin varsa, cips, kola, patates kızartması her türlü gofret, soslu makarnalar yedim içtim. Haziran'ın son günlerinde artık aynaya bakamayacak haldeydim, epey de kilolu. Hep denir ya her şeyin bir zamanı var çok doğru. Ben de bir aydınlanma yaşadım aynada kendimle yüzleşince.

"Fed up" ve "Sugar" belgesellerini izledim. Yediğim, içtiğim ne kadar sağlıksız, işlem görmüş, mısır şuruplu besin varsa her şeyden tiksindim. Instagram'da ne kadar sağlıklı beslenme ve spor sayfası varsa takip ettim, biyolog olduğum için zamanla pek çoğunu eledim. Youtube'da diyetisyenleri takip ettim, pek çok video izledim. Sağlıklı beslenme ve spor hakkında makaleler okudum, araştırdım.

Sağlıklı kilo da vermek istediğim için spor şarttı "Leslie ile 3 mile" videoları eşliğinde 3 ay boyunca her gün 45 dakika spor yaptım. Zamanla spor yoğunluğunu artırdım ve yaptığım egzersizleri çeşitlendirdim. Dışarıda olduğum günlerde 10 bin adım kuralına uydum. 

Benim için çok radikal bir karar oldu.
Ben hariç çevremdekilerin ise bu kararıma uyumu zor oldu. Misafir gittiğim evlerde sunulan ikramlardan çok kısıtlı şeyler yiyebiliyordum. Hamur işi, kek, poğaça, beyaz un, şerbetli tatlılar,  dondurma, kurabiyelerden hiç tatmadım sadece dolma, kısır, mercimek köftesi gibi yiyecekler tükettim.  Bir de herkes "rejim" mi yapıyorsun, "Ben de size gelince yemeyeceğim." gibi yorumlar yapıyordu. Bunlara kulak tıkadım. Ev sahibinin her türlü zorlamalarına rağmen bunu başardım.  Rejim, diyet gibi kelimeler benim lugatımda yoktu. Ben bu işe sağlıklı yaşam olarak başladım. Her gün yediklerimi not ettim ve bence irademi test etmem için en güzel yol bu oldu. 

8 ay oldu sağlıklı yaşama başlayalı ve şu ana kadar itiraf etmeliyim çok iyi gidiyorum. Başladığım gün de olmak üzere her ay tartıldım, yağ oranını ölçtürdüm. Her ay çıkan sonuçlarla motivasyonum arttı, doğru yoldaydım. Aşırı hiçbir şey yapmadım, şok diyetlerle değil sağlıklı beslenerek, bolca yeyip içerek ve spor yaparak kilo verdim. 

8 aydır akşam 8'den sonra sudan başka hiçbir şey koymadım ağzıma. Yoğurdu evde annem mayalardı, yoğurtsuz bir günüm bile geçmedi.Yine yazın bolca ayran tükettim.  Her sabah başucumda bulunan suyu içerek güne başladım. Yazın başladığım için gün içinde tükettiğim su oranı 2 litrenin altına inmedi. Kış mevsimiyle birlikte su içme ihtiyacım azalmış olsa da suyu tarçın, nane, limonla tatlandırarak ve süsleyerek içmeye çalışıyorum. 

Şimdilik aklıma gelenler bunlar, sağlıklı yaşam konusunda neler yaptığımı adım adım anlatacağım bir yazı yazmayı daha planlıyorum. Sizlerde sağlıklı yaşam konusunda deneyimlerinizi, bu konu hakkındaki düşüncelerinizi benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Herkese iyi hafta sonları..

12 yorum:

  1. Geçen sene ben de aynı metodla vermiştim kiloları, bir de bozmasam şu metodu ne güzel olacak. Tebrikler sana :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Yeniden başlayın, kilo verdiniz ve başardınız sonuçta. Bence en güzel motivasyon bu.

      Sil
  2. Bravo.. bazen dış etkenlerden darbeler geliyorsa da (misafirliğe gidilen yerler vs) buna dayanıklı olmak en baş koşul :)
    Ben de akşam 6 dan sonra bir şey yemiyorum. Sadece su veya şekersiz çay. Epey yol alıyor insan aslında, sadece biraz sabır gerek. Sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim, güzel yorumunuz ve desteğiniz için teşekkür ederim.
      Gerçekten de sabır, ilk ay ben çok zorlanmıştım ama artık o kadar rahatım ki misafirlikte de artık alıştılar bana üzerime gelmiyor kimse, gelse de ne olur ki ben bu yola baş koydum :))

      Sil
  3. Helal olsun :)
    Bende sağlıklı beslenme ve spora başlamak istiyorum en kısa zamanda. Hikayenizi okuyunca gaza geldim, o dediğiniz belgeselleri bugün izleyeceğim İnşâAllah 😁😊 Emeğinize sağlık, sevgiler 💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Küçük Hanım :)

      İnşallah bu akşam sizin için de güzel bir başlangıç olur, güzel haberlerinizi bekliyorum, sevgiler..

      Sil
    2. Dün Sugar belgeselini izledim, gerçekten çok yararlı oldu benim için. Bugün şekersiz yaşama başladım :)
      Teşekkür ederim bu belgesellerden haberdar ettiğiniz için. İnsanı acayip gaza getiriyor ve bilinçlendiriyor :)

      Sil
    3. Bugunun en guzel haberi bu!
      Nasil sevindim bilemezsin. Insallah devami da gelir ve hayat felsefesi haline gelir. 21 gun bu isin altin kurali. 21 gun sonra alismis olursun, gelismelerden haberdar et beni olur mu?

      Sil
    4. İnşallah devamını getirebilirim 💙
      Tabiki haberdar ederim. Desteğin için teşekkür ederim Hilal abla 😊💐

      Sil
  4. Ben de elimden geldiğince sağlıklı beslenmeye özen gösteriyorum. Önerdiğiniz belgeseller ilgimi çekti, mutlaka izleyeceğim! Konu hakkında daha detaylı yazınızı bekliyoruz, sevgiler!

    Fulya | www.fullinblog.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgeseller konusundaki yorumunuzu da bekliyorum. En yakin zamanda yazacagim, sevgiler..

      Sil
  5. Your blog looks beautiful. Nice post. :)
    Following you! Follow back?

    www.minnieart.blogspot.com

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?