UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

18 Ocak 2018 Perşembe

Antabus - Seray Şahiner


Hemen her gün şiddet haberlerini gazetelerin 3. sayfalarında okur, haber bültenlerinde izler, üzülür, iki dakika sonra kendi hayatımıza döneriz. Kitaplara konu olur, belgeselleri çekilir, kamu spotu yayınlanır ve onlar da genellikle orada kalır. Çünkü insanızdır, unutmak en iyi özelliğimiz, yok saymak ise çağın hastalığı olmuştur.

Seray Şahiner 33 yaşında, genç bir yazar. "Kul" en çok beğenilen kitaplarından. Kitaplarında kadınlar var, şiddete uğramış, yok sayılmış, hor görülmüş.  Ben Antabus ile başladım yazarı tanımaya. Dili özgün biraz muzip, deli dolu. Ben sevdim dilini. Kitabı youtube videolarını severek izlediğim Ayça Ertürk'ün tavsiyesi ile okudum. Ayrıca sonradan öğrendim ki "Antabus" Semaver Kumpanya Çevre Tiyatrosu'nda oynuyor. Kitabın başkahramanı "Leyla Taşçı" rolüne Nihal Yalçın can veriyor. Tek kişilik, tek perde bir oyun. Nihal Yalçın'ı çok severim, mutlaka bu oyuna da gideceğim.

Arka Kapak

"Hani kadınlar çocukları olsun diye gezmedik doktor, türbe bırakmıyorlar ya... Akılsızlar! Bırakın olmuyorsa olmuyor, ille doğurup ne diye sabinin de hayatını karartıyorsunuz?"


Gelin Başı ve Hanımların Dikkatine kitaplarının yazarı Seray Şahiner'in kaleminden yeni bir insanlık öyküsü... Antabus, yaşadığımız şiddet ortamının kaynaklarını, bu şiddetin yarattığı insanlık hallerini anlatıyor. Bu kısa romanın anlatıcı kahramanı, işçi sınıfına mensup genç bir kadın; Leyla. Bir konfeksiyon atölyesinde çalışan Leyla, sessiz sakin, "sıradan" bir hayat kurmak ister. Fakat hayatı seçimleriyle değil, kendisine dayatılanlarla şekillenir.

İçinde bulunduğu durumdan kurtulmak için kendince yöntemler geliştirmekten vazgeçmeyen Leyla'nın anlatısını elinizden bırakamayacaksınız.

Antabus özetle DUR diyor, bakıp geçme, gör, başını çevirme...Kadın olmak zor, dünyada da zor, ülkemizde de zor. Şiddet her yerde evde, okulda, iş yerinde, metroda, hastanede,sokaklarda... Eğitimlisi, eğitimsizi pek fark etmiyor, şiddet her yerde. Maalesef sevginin olmadığı her yerde...


"Kocam beni ilk bir kaç ay hiç dövmedi. "Bal ayı" dedikleri bu olsa gerek."


3 yorum:

  1. Merhaba.
    Bu yazarın Kul kitabını çok gördüm ama bir türlü cesaret edememiştim almaya. Böyle güze yorumlar okuyunca da "hemen al oku" diyorum kendime.
    Keyifli günler Sevgili Hilal. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Evet Kul çok beğenilmiş ben de henüz okumadım ama Antabus çok etkileyici bir kitap.
      Size de keyifli günler :)

      Sil
  2. Ben de Antabus'la başlamıştım, konusu çok ağır olmasına rağmen yazarın dili çok güzel, bir solukta okuyorsunuz. Okuyunca da yorumlarınızı paylaşırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?