UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

15 Mayıs 2013 Çarşamba

Çırptım çırptım karıştırdım, size kek yaptım..


Nil Karaibrahimgil şarkılarını sever misiniz? Ben taaa lisedeyken çok dinlerdim...
Şimdilerde de radyoda çıkınca o XL lı günler geliyor aklıma :) 
Çırptım çırptım karıştırdım, kendimi onla yatıştırdım sözleri de o zamanlardan işte...
Terapi gibi geliyordu ergen zamanlara..
Dün radyo dinlerken bu şarkıyı duyunca kısa bir nostaljiden sonra kolları sıvadım size kek yaptım...

Uykum ve ben iftiharla sunar...
(bunu da 2Lokma'da gördüm, orada profilimizin altında "Gururla Sunar" yazıyor ya bayılıyorum :) 

Gerekli Malzemeler

2 yumurta
1 su bardağı şeker
1 su bardağı süt
3/4 su bardağı sıvı yağ
Un 
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 tatlı kaşığı kakao
Damla çikolata

Yapılışı

2 yumurtayı şekerle çırpın..Beyaz köpük oluşsun..Sonra süt ve yağı ekleyin çırpmaya devam edin..Unu ve üzerine de kabartma tozu, vanilya ve kakaoyu ekleyin..Çırpın, damla çikolataları da ekleyin...

Kekin iki önemli noktası var, biri çırpma aşaması diğeri de pişirme aşaması...
170 derecede 40-45 dakika pişirin ve ilk 30 dakika fırının kapağını açmayın..
Kekin piştiğini bıçak yardımıyla kontrol edebilirsiniz, bıçak temiz çıkıyorsa kek pişmiştir. Ben bunu baton kek kalıbında yaptım. Kek kalıbından çıkması için soğumasını bekleyin, acele etmeyin...

Şimdi Nil'den Kek parçasını dinleyebiliriz...
Afiyet olsun..

1 yorum:

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?