UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

1 Eylül 2013 Pazar

Şerit poğaça



Kek, kurabiye börekten sonra şimdi sıra geldi poğaçaya.
Ben şimdiye kadar hiç hamur mayalamadım, bu da ilk oldu benim için :)
Hamur için çok fazla tarif var bloglarda ve yemek sitelerinde,
ben herkesin deneyip beğendiği ortalama bir tarif yakalamaya çalıştım..

Gerekli Malzemeler

1 su bardağı süt
1 su bardağı ılık su
1 su bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 kaşık kuru maya
1 yumurta(beyazı içine sarısı dışına sürülecek)
Aldığı kadar un

Üzeri için:
Susam, çörekotu

İçine:
Peynir, maydanoz

Yapılışı:




Mayayı ılık suda eritin. Ben pakmayanın kuru mayasını kullandım. 15 dk ılık suda beklettim.  Hamur için mayalı su, süt, yağ, şeker, tuz, yumurta beyazı karıştırın. Kulak memesi kıvamında hamur elde edene kadar un ilave edin. Yoğurma işlemi bittikten sonra mayalanması için bekleyin..Mayalandıktan sonra hamurdan yumurta büyüklüğünde bezeler kopartıp kahve fincanı tabağı kadar açın. Bir tarafına maydanozlu peynirli harç koyun. Diğer ucuna bıçakla üstteki resimdeki gibi yarım cm genişliğinde uzun çintikler atılıp sarın. İsterseniz uçları hafif ortaya doğru ay şeklinde kıvırın. Üstüne yumurta sarısı sürülüp isteğe göre susam, çörek otu serpin. 170 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

Not: Ben ilk kez hamur açıyorum, ilk şekil pek bir şeye benzemiyor farkındayım :)

Afiyet olsun..

8 yorum:

  1. Milföy hamuru ile yapsak nasıl olur acaba bu şekli? Hiç hamur açmadım daaa... :))

    Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben hayatımda ilk kez yapıyorum, hem hamuru hem de açmasını :)
      bu hamuru elimle açtım :)
      Çok basit deneyin bu haliyle.
      Milföylü de çok güzel olur ama o pek uzun ömürlü olmuyor :)

      Sil
  2. Ellerine sağlık Hilalcim.. İlk kez diyorsun ama şekli çok başarılı yapmışsın.. Afiyetler olsun.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, beni mutlu ettiniz :)

      Sil
  3. Şimdi mutfağa gidiyorum Hilal! harika görünüyor !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa, sonucunu paylaşın ama merak ederim :)

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor sıcacık olsa da yesek şimdi :)
    Bana da beklerim, www.kedilimutfak.blogspot.com
    Sevgiler..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?