UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

20 Ekim 2012 Cumartesi

60. sanat yılında Orhan Gencebay..


Orhan Gencebay'ın 60. sanat yılı nedeniyle hazırlanan 32 sanatçı, 33 eserin bulunduğu "Orhan Gencebay ile Bir Ömür" albümü 20 Eylül’de yayınlandı. Albüm "Tribute albüm" niteliğinde yani saygı albümü. Daha önce Bülent Ortaçgil'in şarkılarının yorumlandığı "Şarkılar bir Oyundur" albümü de saygı albümü olarak yayınlanmıştı. Yurt dışındaki ustalar için de çok sayıda örneği olan bu saygı albümünü değerli kılan da cover şarkıların ilk hali ile bir bütünlük içinde ve özgün olması.



Gelelim albüme. Albüm iki CD’den oluşuyor. Şarkıcıların alfabetik sıralamayla yer aldığı albümün birinci CD’si, Ajda Pekkan’ın “Severek Ayrılalım” şarkısıyla başlıyor. Ajda Pekkan çok başarılı bir isim hiç şüphesiz. Ama bu şarkının elektronik-pop tarzında söylenmesi bana maalesef şarkıya dair bir şey hissettirmedi. Aynı şekilde Demet Akalın, Serdar Ortaç, Hande Yener, İzel ve Duman’ın seslendirdiği şarkılarda kullanılan elektronik altyapı da şarkıları aslından oldukça uzaklaştırmış. Bunların tam aksine Tarkan'ın seslendirdiği Hatasız Kul Olmaz şarkısı aslına yakışır şekilde oldukça başarılı olmuş. Orhan Gencebay ile daha önce de düet yapan Tarkan'ın bu albümde de yer alması hiç şaşırtıcı değil.  Yine Zara’nın seslendirdiği “Dilenci”, Nilüfer’in “Dertler Benim Olsun”, Ebru Gündeş’in “Dil Yarası”, Şevval Sam “Kahrolayım” şarkıları da beni etkileyenlerden. Sezen Aksu, Sibel Can, Nükhet Duru, Emel Sayın, Zerrin Özer Yıldız Tilbe’de seslendirdikleri şarkılarla ve hissettirdikleri ile beni şaşırtmadılar.  Albümde beni sevindiren isimlerden biri de “Ben O Zaman Ölürüm” şarkısını seslendiren Kutsi.

Albüm tasarımına da biraz değinmek gerekirse, kapağında ve kitapçığında fotoğraf kullanılmayarak tüm sanatçı görselleri illustrasyon tekniğiyle hazırlanmış. Emeği geçen herkese bin teşekkür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?