UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

12 Kasım 2017 Pazar

Sol Ayağım - Christy Brown




Yazar Christy Brown 1932 doğumlu ve bu kitap kendi hayat hikayesi. Beyin felci kurbanıydı, konuşmasını ve sol ayağı dışında hareketlerini kontrol edemiyordu. Sol ayağı ile resim yaptı hatta otobiyografisini yazdı. İrlanda edebiyatının devleri arasında yerini aldı. 1954'te yayınlanan kitap MEB 100 Temel Eser listesinde. Nemesis Kitap'tan çıkmış ve 189 sayfa.

Kitabın ilk sayfalarını çevirdiğimizde "Annemize" yazısını görüyoruz. Böylesine güçlü annelere de böyle cesur çocuklar yakışır.

"Yine de "A" harfini yazdım. Önümde yerde duruyordu. Titrekti, acemiceydi, kenarı eğri büğrüydü ve hiç düzgün olmayan bir orta çizgisi vardı. Yine de "A" harfiydi. Başımı kaldırdım. Bir an annemin yüzünü gördüm, yanaklarında yaşlar vardı. Sonra babam eğildi ve beni omzuna aldı. "Başarmıştım"...o bir harf benim için yeni bir dünyaya giden yol, zihinsel özgürlüğümün anahtarıydı."

Önce "A" harfi ile başladı süreç sonra "ANNE" yazdı. Sonra da kitaplarını yazdı Christy Brown. 

"Sol ayağım içinde bulunduğum hapishane kapısının tek anahtarıydı." 


Kitabın sonunda da çok fazla altını çizdiğim cümle var ancak bunları buraya eklemeyeceğim, büyüsü bozulsun istemiyorum. Azim, çaba, cesaretle içinizi ısıtacak bu kısa romanı mutlaka okumanızı isterim.

Ayrıca kitabın sinemaya da uyarlandığını da belirteyim. Ben önce kitabın okunmasından yana olduğumu söyleyeyim, filmi de oldukça güzel olmuş.

Christy Brown'u canlandıran Daniel Dy-Lewis  1989 yılında, bu filmdeki performansıyla en iyi erkek oyuncu dalında Oscar kazanmıştır. Annesini oynayan Brenda Fricker ise bu filmdeki performansıyla en iyi yardımcı kadın oyuncu Oscar’ını kazanmıştır. 

Christy Brown'ın benzer biçimde kaleme aldığı "Her Gün Hüzün" de çok satan kitaplar listesine girmeyi başarmıştır.

2 yorum:

  1. Merak ettiğim bir kitap 2. si de var galiba yanılmıyorsam?

    YanıtlaSil
  2. evet "Her Gün Hüzün" ile devam ediyor. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?