UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

28 Ocak 2013 Pazartesi

"Geldim, gördüm, hayal kırıklığına uğradım.."


Arka Kapak

Lübnan asıllı Fransız yazar Amin Maalouf'un uzun bir aradan sonra merakla beklenen yeni romanı Doğu'dan Uzakta, kaderin ve tarihin acımasız kıskacında terk ettikleri yurtlarına dönen bir grup arkadaşın hikayesini anlatıyor.

Doğu'dan uzakta, gençliklerinin en güzel dönemlerini bir arada geçiren, hayalleri ve umutları olan bir grup insanın, ülkelerinde patlak veren iç savaştan sonra farklı yerlere dağılmasını ve yıllar sonra, eski arkadaşlarından birinin cenazesi dolasıyla tekrar ülkelerine dönmeleriyle başlayan 16 günlük bir yüzleşmenin romanı. Romanın başkahramanı Adam, tıpkı Maalouf gibi, savaştan sonra Fransa'ya yerleşmiş ancak doğduğu topraklara sevgisi ve bir dönem içinde yaşadığı çokkültürlü ve çok dinli bu coğrafyayı anlama çabası hiçbir zaman küllenmemiştir. Ancak uzun bir aradan sonra giriştiği eve dönüş yolculuğu ve eski arkadaşlarını bulma düşüncesi sanıldığı gibi kolay olmayacaktır. Çünkü ne insanlar ne de doğup büyüdüğü topraklar aynı kalmıştır.

Açıkça belirtilmese de Lübnan iç savaşının getirdiği yıkımlara ve Ortadoğu coğrafyasının yaşadığı kültürel, tarihsel ve toplumsal sorunlara dair çok çarpıcı gözlemlere de yer veren Doğu'dan Uzakta'da Maalouf yine en iyi bildiği şeyi yapıyor: Doğu'yu anlatıyor.

"Geldim, gördüm, hayal kırıklığına uğradım..

Altı çizilen cümleler

Kaba kuvvetle ilişkiye maruz bırakılan her şey alçalır. Darbeyi indiren de darbeyi yiyen de aynı kirlenmeyi yaşar. 
SIMONE WEIL (1909-1943)

"Ben hiç bir yere gitmedim, ülke gitti."

"Dünün dünyasının silinip gitmesi eşyanın tabiatına uygundur. Ona karşı bir hasret duyulması da eşyanın tabiatına uygundur. İnsan geçmişin yok olması karşısında kolay avunur, asıl kaldırılamayan, geleceğin yok olmasıdır. "

"Biraz yoldan çık, ama fazla değil ve asıl önemli olanı gözden kaçırma..."

"Toplum yasaları yerçekimi yasalarına benzemez, insan genellikle aşağı değil yukarı doğru düşer. Arkadaşımızın siyasi tırmanışı da işlediği ağır hatanın doğrudan sonucuydu. O zamandan beri, olayların zorlamasıyla daha bir çok hata yaptı. İlkeler insanın palamarları, bağlarıdır; onları kopardığında serbest kalırsın, ama içi helyum gazıyla doldurulmuş ve yükseldikçe yükselen kocaman bir balona benzersin. Balon gökyüzüne yükseliyormuş izlenimi verse de aslında hiçliğe doğru yükselmektedir."

"Ormana girince, vahşi hayvanların yaptığını yap!"

"Söylenmiş kelimeler unutulabilir, ama duygusal bellek silinmez."

"Olup biten her şey daha önceden olup bitmiş bir şeye mutlaka benzer.

"Risk almak istiyorsan, kehanetlerin tam zıt yönde olmalı."

Harika bir eve dönüş romanı, okumanızı tavsiye ederim..


4 yorum:

  1. tanıtım yazısını okumuştum kitabın ilk bölümününden biraz inceleme fırsatı buldum ve gerçekten uzun zamandır en çok sevdiğim kitaplardan birisi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle katılıyorum, harika bir kitap.

      Sil
  2. hilalim bu kitap yakında okunacaktır...asıl ben acı çikolata'nın yorumunu bekliyorum senden...bu da benim ilk yorumum olsun, bunun da devamını bekliyorsun biliyorum ve evet devamı gelicektir yorumlarımın:) ben kim miyim?? takipçin Nii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niiiiii hoşgeldiiin :) tabii okuyacağım onu en yakın zamanda :)

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?