UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

4 Ocak 2013 Cuma

Yasak!


Evet ülke olarak 2013'e sansür haberleriyle başladık..Sansür ve yasak.. Bu laflara zaten pek de yabancı değiliz..John Steinbeck'in Fareler ve İnsanlar adlı kitabı sakıncalı, Vasconcelos'in Şeker Portakalı ise Türk örf ve adetlerine aykırı bulunmuş...

Zeze'nin suçu ne yahu? 

Şeker Portakalını ben taa ortaokulda okumuştum. Ardından aynı yazarın Delifişek adlı kitabı, beni ve tüm çocukları Zeze ile arkadaş yaptı...Fakirliğimizi paylaştı..Yani bu kitaplar unutulamayacak kitaplardan..Bu kitabın neyi aykırı...Zeze'nin suçu ne ki..Tecavüz mü etmiş, yoksa hırsızlık mı yapmış..Aaa çok ayıp! Kitapta argo kelime varmış...Çocuklar onların alasını biliyorlar be...Onlar bunu bu kitaptan mı öğreniyorlar şimdi? Çok trajikomik..

Gelelim Fareler ve İnsanlara

John Steinbeck'in en bilinen eserlerinden..Bense bu kitabı ancak geçen yaz okuyabildim. Ki blogumda kitap hakkındaki düşüncelerimi de paylaşmıştım. Sakıncalı bulunma sebebi ne acaba? Tabi ki de cinsellik başka ne olacak...İşimizi gücümüzü bıraktık cinsellik tartışır olduk...Böyle bir karar yazara haksızlıktır ya..Fazla söze gerek yok! Kitabın arka kapağında da dediği gibi 

"Yalnızlığa terk edilmiş, umarsız insanların öyküsü..." bu kitap..

Nokta.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?