UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

13 Ocak 2013 Pazar

Ya Hababam Sınıfı olmasaydı?

sipsak

Aslında dün yazacaktım bu yazıyı ama gece uyuyakaldığım için şimdi yazıyorum..Dün televizyonda gezinirken Hababam Sınıfına rastladım...Onlar bir efsane...İnek Şaban, tulum Hayri, güdük Necmi, Hafize ana, Mahmut Hoca...

Peki bu sınıf nasıl mı oluştu? 

Bir Halit Akçatepe röportajında dinlemiştim bu hikayeyi...O zaman şimdiki profesyonel ajanslar yoktu tabi..Büyük usta (Ertem Eğilmez) bu filmi çekmeden gazete ilanı vererek toplamış Hababam Sınıfını..Tarık Akan, Kemal Sunal ve Halit Akçatepe dışındaki 23 kişi gazete ilanı ile gelmiş..Oyunculuk, sinema deneyimi olmayan 150 kişi elenerek 25 kişiye düşürülmüş.. Çekimler başlamadan bir hafta önce filmin ilk çekildiği yer olan Adile Sultan Kasrına götürülmüş. Birbirini tanımayan bu gençlere bir hafta boyunca, top oynatmış, basketbol, voleybol oynatmış, bir haftada o çocuklar birbirine kaynaşmış, arkadaş olmuşlar...Film çekilmeye başlamadan hepsi birbirinin arkadaşı olmuş zaten...Ve o Hababam sınıfının dinamizmi bu şekilde oluşmuş...

...Herkese mutlu pazarlar...


2 yorum:

  1. Ahh ahh ben çok seviyorum onları. Her izlediğimde tekrardan gülüyorum. O kadar masum o kadar temiz geliyorlar ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet, eşsiz bir film serisi..şimdi çıksa yine izlerim, yine gülerim :)

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?