UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

19 Mart 2013 Salı

Değirmen- Sabahattin Ali


Sabahattin Ali/Değirmen
YKY 137 s

Arka kapak

İşte adaşım, sana seven bir Çingene'nin hikayesi. Çiçeklerin açtığı bir mevsimde, senin kollarına yaslanan ve çiçekler kadar güzel kokan bir vücutla uzak su kenarlarında oturmak ve öpüşmek, yoruluncaya kadar öpüşmek her şeydir...(....) Fakat sevgili bir vücutta bulunmayan bir şeyi kendisinde taşımaya tahammül etmeyerek onu koparıp atabilmek, işte adaşım, yalnız bu sevmektir."

Değirmen'den 

Türk edebiyatının "özgür" sesi Sabahattin Ali'den yıllara meydan okuyan öyküler..


Kürk Mantolu Madonna ve Kuyucaklı Yusuf'u okuduktan sonra Sabahattin Ali'de ki hazine avına devam ediyorum.. 
Öyküleri sever misiniz? O zaman Değirmen size göre..İçinde 3 bölüm ve toplamda 16 öykü var...
Kitap Sabahattin Ali'nin önsözüyle başlıyor. Ve yazar önsözünde "Şiir ve hikayelerim arasında, yazmış olmaktan utanacağım kadar kötüler olduğunu biliyorum." diyor..Sizde bu konuda yazarla aynı fikirde olmak için tüm öyküleri okuduğunuzda durup düşünüyorsunuz acaba hangisini beğenmedi?
Öyküler kitaba da ismini veren Değirmen isimli öyküyle başlıyor..
Ben yazarın dilini sevdim, seriye devam edeceğim..

2 yorum:

  1. bi dizide bahsi geçmişti okumuştum
    hangisi hatırlamıyorum ama
    ozaman aklıma koymuştum alayımda okuyayım diye
    bu yazında fikir verici oldu muhakkak bi sahafçıya yolum düşerse alıcağım kitaplardan birisi
    Tşkler arkdşım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huzur sokağı isimli dizide geçmişti, ben de orda görmüştüm, güzel kitap, yorumunuz için ben teşekkür ederim..

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?