UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

7 Nisan 2013 Pazar

Damla sakızlı kurabiye


Tam bir kurabiye canavarı ile karşı karşıya olduğunuzu belirtmek isterim...
Dün akşam blogları gezerken yine çok güzel bir bloga rastladım..Oya hanımın blogunda müthiş lezzetler var..Bakmanızı şiddetle tavsiye ederim...İşte bu kurabiyeyi denemem de bu sayede oldu...

Damla sakızını sever misiniz? Ben Türk kahvesi hariç her yerde seviyorum...Ama kurabiyede ilk kez deniyorum...Çok da yakıştı..
Nasıl mı yaptım? 

Gerekli Malzemeler

1 yumurta
1 su bardağı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
1 paket margarin (Oda sıcaklığında)
Aldığı kadar un
1 paket damla sakızı

Yapılışı 

Yumurta, şeker, sıvı yağı karıştırın..Üzerine un, nişasta, kabartma tozu, vanilyayı dökün..Margarini ekleyin...Yoğurmaya başlayın..Margarin eridikçe sizden un isteyecektir çekinmeyin verin...Sonra da toz haline getirdiğiniz damla sakızını ekleyin ve yoğurmaya devam edin...Kulak memesi kıvamına gelince yarım saat veya vaktiniz varsa bir saat bekletin..Sonra da istediğiniz boyutta şekillendirin..
Ben kahvenin yanına da koyarım diye minik minik yaptım..

Önceden ısıtılmış fırında 180 °C'de 12-15 dakika pişirin.

Üzerine de pudra şekeri serpin..

Ayrıca, ben yaparken damla sakızı reçeli kullandım..Geçen Eylül'de İzmir'in şirin mi şirin Şirince'sinden almıştım..Marketlerde şimdiye kadar hiç rastlamadım..Bulamayabilirsiniz bu yüzden üzülmeyin bildiğiniz bir paket damla sakızını kullanabilirsiniz..

Harika bir haftanız olsun!
Sağlıcakla...

8 yorum:

  1. Ohhh missss gibi damla sakızlı kurabiye...
    Nefissss olmuş ellerinize sağlık canım...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık Hilalcim.. İtiraf edeyim bendende güzel yapmışsın. Beğendiğine çok sevindim. Afiyetle canım sevgiler..:))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık..böyle tariflerde ben de sakız reçelini kullanıyorum.çok daha güzel oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, ben de bu reçeli geçen yıl öğrendim :)

      Sil
  4. bayılırım bu kurabiyeye canım isetedi şimdi :) elinize sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
  5. Biraz önce yaptım ve ev şu anda inanılmaz güzel kokuyor. Müthiş oldu. Ben damla sakızını çooook sevdiğim için damla sakızı miktarını biraz artırdım. Kıtır kıtır mis kokan kurabiyelerrr. Teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun, çok sevindim beğenmenize :)

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?