UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

25 Nisan 2013 Perşembe

Mahlepli simit isteyen?


Mahlep sever misiniz? Ya kandil simitlerini..Ben bayılıyorum bu aromaya...
Ne zamandır bu aromayı kullanarak bir şeyler yapmak istiyordum, dün de artık zamanı geldi dedim ve harekete geçtim :)

Mahlepli simit için tarifi Hayatın tatları isimli blogdan aldım..
Şunu da belirteyim bu simitler tereyağı ile çok daha lezzetli oluyor...

Gerekli malzemeler

1 paket margarin (Oda sıcaklığında)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
1 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta sarısı (akını üzerine)
1 paket kabartma tozu
1,5 tatlı kaşığı mahlep (olmasada olur)
Aldığı kadar un

Yapılışı

Margarin, sıvı yağ, yoğurt ve yumurta sarısını iyice karıştıralım. Üzerine un, tuz, mahlep ve kabartma tozunuda ekleyip yumuşak bir hamur elde edelim. Küçük parçalar alıp ince uzun bir şerit elde ederek simit şeklini verelim..Önce yumurta akı sonra da susama bulayarak yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizelim...Önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirelim..Etrafa mis gibi mahlep kokusu yayılacaktır..

Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. Hilalcim ellerine sağlık. Çok lezzetli görünüyorlar. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Canim eline saglik bende bugun cayin yanina yaptim mis gibi yedik .,:)

    YanıtlaSil
  3. aaa bak bu tam benlik olmuş. Yaparım valla hiç acımam :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?