UA-56156696-1 expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

31 Mart 2013 Pazar

Elmalı kurabiyeler hazır


Bugün hava o kadar güzel ki..Tam bahar havası...Deniz pırıl pırıl..Ben de bu harika güne elmalı kurabiyelerimle imza atayım dedim..Tarifi fincan teyzenin blogundan aldım..Bence sonuç iyi tabi takdir de sizin :)

Gerekli malzemeler

Hamur için
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı sıvı yağ
1 adet margarin (oda ısısında)
1 adet kabartma tozu
1 paket vanilin
Aldığı kadar un

İçi için
4 orta boy elma
Yarım su bardağı şeker
Ceviz, tarçın

Yapılışı

Yoğurt, pudra şekeri ve sıvı yağı karıştırın, margarini ve unu ilave edin..Unu karıştırmadan üzerine kabartma tozunu ekleyin..Biraz yoğurup vanilyayı ekleyin..Sonra iyice yoğurun, margarin eridikçe un isteyecektir kulak memesi kıvamına gelince de hamuru dinlendirin..

Hamuru dinlendirme aşamasında elmaları soyup rendeleyebilirsiniz..Rendelediğiniz elmaları tencereye koyun ve üzerine şeker ekleyin...Şeker eridikten ve elmalar yumuşadıktan sonra ocaktan alın, tarçın ve ceviz ekleyin

Daha sonra hamuru bezelere ayırıp 30 cm çapında açın, 8 eşit parçaya bölün ve her birinin geniş kısmına elmalı harcı ekleyin ve sarın.. Daha önceden ısıtılmış fırında 180 C de pişirin.

Üzerine de pudra şekeri serpin..İşte elmalı kurabiyeler hazır...

Afiyet bal şeker olsun...

6 yorum:

  1. ellerine sağlık... Çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  2. Sizi izlemeye aldım. Ben de beklerim...

    YanıtlaSil
  3. Ben bayılırım elmalı kurabiyeye eline sağlık,çok leziz görünüyor.Bir gün bize de yaparsın da 5 çayında yeriz :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, yapmaz mıyım, en sevdiğim şey :)

      Sil

Güzel yorumlarınız kadar değerli başka ne olabilir ki?